Wednesday, February 11, 2009

malam ini kita menangis...

malam ini kita semua menangis...
apakah salah jika ada air di mataku ini???
apakah nampak bangang bila aku luahkan segalanya yang di dalam diri???

malam ini kita semua menangis...
malam ini kau akan lihat aku sebagai seorang lelaki...
meminta minta-pada langit...
meminta-minta...

malam ini akan aku tunjukkan apa yang ku ada di dalam ini...
malam ini akan aku luahkan segala yang berada di dalam diri...
kerana selama ini kau katakan...
hey lelaki...
kau begitu keras...
kau begitu ganas...

hey lelaki...
luahkan apa yang kau rasa...
hey lelaki...
kasikan apa yang mungkin kau akan kata...

tapi aku ini lelaki yang igin menjadi seorang yang pemberani...
berani mati...
aku igin menjadi lelaki yang tak akan lenyap disebabkan arus zaman...
aku ingin menjadi lelaki itu...
aku ingin menjadi lelaki yang kuat itu...

tidak mahu aku mampu menitiskan air mata ini...
air mata ini terlalu mahal...!
walau untuk mengemis...
walau untuk menangis...


aku ini lelaki yang terlalu keras...
terlalu ganas...
takkan ku luahkan...
walau aku mahu menyatakan apa yang ku rasa...
apa yang ku minta...
walau aku ini lelaki yang tidak diadilkan...

aku tidak akan menangis di hadapan engkau...
mintalah apa yang kamu mahu...
tapi bukan air mata ku...
bukan itu...
kau mintalah apa saja yang engkau mahu...
bukan itu...
bukan itu...

malam ini kita semua akan menangis...
bukan kerana aku lemah...
tetapi kerana engkau terlalu gagah...
kau tidak mahu memberikan...
ku yang mahu...!
kau tidak memberikan apa yang ku mahu...!

malam ini kita menangis...
bukan kerana ku mahu menunjukkan aku lemah...
tetapi kerana engkau terlalu gagah...
menghenyak aku...
membunuh aku...

malam ini kita akan menangis bersama...
malam ini kau akan lihat apa ku rasa...
malam ini kau akan merasa...
apa yang aku rasa...
apa yang aku rasa...

malam ini kita akan menangis bersama...
kau lihat aku di sini dengan air mata...
aku ini lelaki yang dihina...
aku ini lelaki yang kau bencikan...
aku ini lelaki yang kau jaja...
kenapa aku tak kau mahukan???

malam ini kita akan menangis bersama...
tetapi bukan kerana aku lemah...
kau terlalu gagah...
menghenyak-henyak...
menghina-hina...
memaki segala...
kau siapa menyatakan itu???

ku ini di sini...
sudah menggagahkan kaki...
melengkapkan diri...
tak mahu ku menangis...
menangis lagi...
kenapa kau minta air mata ini???
malam ini kita akan menangis...

4 comments:

ayuni said...

hoho~ air mata?? tears?? lalala~
lelaki dan airmata amat sukar diungkap..selamat menangis..:P

acid_amino said...

errr....essay utk JM ke ni?

pal7 said...

pergh..leleh seyh..

piecesofdiamond said...

ni pun fynnjamal ni..
bg la credit sket kt dia..
tulis nama dia k bwh tu ke..
ni bleh dikira plagiarism ni...

btol x??

Post a Comment

 


Design by: Pocket