Monday, February 9, 2009

diam..

senyum tawar..
mata sasar...
gelak dipaksakan...
hati ini keras batuan..

kau angkatkan tangan...
kau alamatkan pada Tuhan...
kau tanyakan dan tanyakan...
kenapa??
mengapa??

redha itu satu perkataan
yang kau zikirkan semata mata utk tenangkan hati kawan2...
kau katakan kau pasrah...
kau katakan kau serah...
tapi Tuhan kenal engkau..

Kau baling rahmat, hadiah, cinta Dia...
Dan kau bandingkan sama hidup kawan...
kenapa??
mengapa??

Cuma dia..bukan aku...
hai Tuhan...
murahnya bicara...
apakah cuma berharga syiling semata...
kau berikan rumah-rumah...
ini org syurga...
ini org neraka...

kau katakan dgn bangga...
Tuhan ada d atas, d bawah, d kanan kiri, d mana-mana...
siapa engkau bertanyakan aku??

mulut, senyumlah...
mata, teranglah...
lakonkan tari zapin depan kawan2...
jadilah siapa yg mereka mahukan...
tapi di dalam hati nanti...
kamu tanyakan sama Tuhan...
apa lagi yg kurang Tuhan...
apa lagi yg belum aku lakukan...???

jangan kau sebut nama Tuhan aku...
jangan kau laungkan Tuhan aku...
usah kau dengar kan semua lagu...
kalau di hati kamu tiada ikhlasnya...
kalau di dalam ati kamu tiada jujurnya...

diam...

6 comments:

pal7 said...

lirik pe ni popo??

wat sendirik ker??

ayat dia gempak seh..

:.leha.: said...

wah2,wat sendrik ke??
gile hebat..
kagum ni..

Anonymous said...

hebat seyh ko..
ko lately ni jd a samad said eh..
huhu=P

Unknown said...

bajet ko tulis2 mcm ne polos la?haha..

dil said...

ish2...ak mmg polos la wahai cik domp..huhuh

piecesofdiamond said...

polos la sgt..

ni puisi fynnjamal ni..

curik puisi org eh..

gagaga~

Post a Comment

 


Design by: Pocket